#ExceedClients&PartnersExpectations
wo, 06/09/2021

Geïnformatiseerde robots ten dienste van onze klanten en partners

Geïnformatiseerde robots zijn komen opdagen bij AlphaCredit voor de uitvoering van repetitieve taken! Zo kunnen onze medewerkers hun vaardigheden en expertise nog beter inzetten voor taken die dat vereisen. De voordelen zijn talrijk en dankzij deze verandering kunnen we onze klanten en partners nog sneller en vlotter van dienst zijn.

Voordelen voor klanten en partners

Het eerste 'robot-programma' dat tot stand kwam, was een antwoord op een wereld die voortdurend verandert en ontfermt zich over de uitbetaling van een deel van de elektronisch ondertekende contracten. Dankzij de robots worden aanvragen voortaan bijna onmiddellijk verwerkt, volgens een gestandaardiseerde procedure. Klanten en partners worden sneller geholpen en de wachttijd alsook de tijd voor de manuele verwerking van de aanvragen, neemt af. 

Meer geïnformatiseerde robots op komst

Sinds deze eerste ervaring werden acht nieuwe robots toegevoegd. Een van deze robots sorteert binnenkomende mails met behulp van AI (artificiële intelligentie). Vervolgens stuurt hij een signaal naar een tweede robot die automatisch rekeningoverzichten verzendt op verzoek van klanten.

Door repetitieve taken te automatiseren, besparen we onze klanten en de verantwoordelijke teams heel wat tijd. Geïnformatiseerde robots zijn waardevolle bondgenoten waarvan het aantal de komende maanden alleen maar zal toenemen bij AlphaCredit.