Agility
do, 10/26/2017

Vereenvoudigde klantenervaring voor de autosector!

Stel: u bent op zoek naar een nieuwe wagen. U bezoekt de websites van verschillende merken en u vergelijkt. U kiest een model en u voegt er opties aan toe.

En daarna? U denkt aan de financiering. Is mijn project wel realistisch? Hoeveel moet ik elke maand terugbetalen? Aan welk ritme?

Niet alle antwoorden zijn te vinden op de websites van onze partners en de consumenten willen vooral weten hoeveel ze per maand zullen terugbetalen. Om het leven van de eindklant gemakkelijker te maken en de gebruikservaring te verbeteren, heeft AlphaCredit een financieringssimulator ontwikkeld die eenvoudig in hun B2C websites kan worden geïntegreerd.

Iedereen wint erbij

Met de simulator kunnen klanten in real time een financiering simuleren nadat zij een wagen en de gewenste opties hebben gekozen. Met één klik weten ze hoeveel ze elke maand moeten terugbetalen. De tool voorziet dan ook in een behoefte van de klant en speelt in op de nieuwe digitale trends, waarbij een nieuwe wagen gezocht en gekocht kan worden via één enkele website.

Een dergelijke positieve ervaring bevordert de klantenbinding en de tevredenheid van onze partners.

Teamwerk

De simulator is aan ons systeem gekoppeld en in samenwerking met de partners implementeert AlphaCredit de tool op zijn commerciële websites.

Hyundai en Toyota hebben hem al op hun eigen sites geïntegreerd en bij Harley Davidson wordt er ook werk van gemaakt. Dit is een mooi voorbeeld van teamwerk tussen onze partners en de teams van Internal Sales en IT.

Lees hier wat de projectmedewerkers ervan vinden:

Jean-Marc Vertroost, Manager Financial Products Alcomotive, vertelt ons over zijn ervaringen en de ontwikkeling van het project. “Wij hebben gebruik gemaakt van het systeem dat AlphaCredit heeft ontwikkeld en wij zijn in slechts 3 weken overgeschakeld van de concept- en testfase naar de online simulator! Hyundai streefde naar een volledig geïntegreerde oplossing en wilde de simulator integreren in de wagenconfigurator. Wij hadden een gebruiksvriendelijke oplossing nodig die aan de wettelijke normen voldoet.

De simulator heeft niet alleen tal van voordelen voor de klanten, maar ook voor de dealers. Zij waarderen de tijdwinst, want de klanten stappen de showroom binnen met een duidelijk beeld van de wagen die zij willen en van de maandelijkse aflossing. De klanten focussen op een maandelijkse prijs en niet op een catalogusprijs. Dat maakt het voor de dealers makkelijker om de financiering te bespreken. De volgende stap wordt de integratie van de simulator in de websites van de andere merken van de groep en de implementatie ervan voor tweedehandswagens.”

Maurice Ndaye Mukuna, Front-End Delivery Officer bij AlphaCredit, vertelt: “Ik heb van het concept tot en met de integratie in de portals van de partners meegewerkt aan de uitvoering van dit project. We konden erg snel een oplossing aanbieden dankzij het dynamisme en de goede samenwerking tussen de teams. Wat ik naast het mooie resultaat erg belangrijk vond, was dat ik kon bijdragen aan een nuttig project voor de partners en dus aan hun tevredenheid.”

Benieuwd naar het eindresultaat? Klik deze links aan: Hyundai en Toyota.